Velkommen inn til meg...

Og legg gjerne igjen et spor på din vei...........

torsdag 29. november 2012

Om å vende fokus......

Etter at vi fikk barn har fokuset på det å være sammen endret seg mye i vår hverdag. Å være tilstede i opplevelsen har fått en ny mening.....Så i fjor startet vi en begynnende endring med tanke på gaver. Hva gir man tanter og onkler som har 2 av alt? Mitt forslag ble å gi litt glede og samvær, invitere de på en god middag og kake, kose oss sammen , og de inviterer tilbake ..og vi får gode stunder sammen i en travel hverdag. I år bestemte vi oss tidlig for å gi opplevelse til småguttene i julegave. Så de billigste billettene til København ble  reservert i august, og hotellet er ordnet for lenge siden. Guttene har allerede spart penger i flere måneder, for de vet vi skal gjøre noe spennende i midten av desember:) Jeg gleder meg til å vise dem jul i  Tivoliet , kjenne på den gode følelsen, smake på de deilige epleskivene, nyte den gode gløggen...besøke koselige kafeer, museer for barn....legobutikken...men mest av alt gleder jeg meg til å skape gode minner sammen. 
Ønsker dere en nydelig slutt på uken, her skinner solen endelig!!

6 kommentarer:

  1. Så sant!
    Det er stundene sammen med dem vi er glad i som setter spor og lager gode minner:)
    vi har en aktivitetskalender som får oss til å gjøre noe sammen hver dag i desember (fra å synge julesanger til å dra på tur med lommelykt) - vi gleder oss både store og små!
    Nyt dagen idag, og gled dere til tur:)
    klem nina

    SvarSlett
  2. Jeg er så enig med deg Tone.
    Å skape gode minner sammen med dem man er glad i er det viktigste av alt.
    Har så sansen for hva dere har gjort ..
    Ønsker dere en super tur med mange gode opplevelser!
    Helt herlig å se solen igjen !
    klem fra Anne

    SvarSlett
  3. Minner er de jeg setter pris på mest! :-)
    Ha en finfin dag!

    SvarSlett
  4. En flott julegave til dine barn Tone!
    Barn ønsker seg jo tid med sine foreldre!
    Kos dere masse :)

    SvarSlett
  5. Dere kan glede dere til jul i Tivoli.
    Vi har også vært der når ungene var små og sitter igjen med flotte minner!!!
    Å komme inn i tivoli en mørk kveld, og se tusenvis av glitrende lys, det gir inntrykk. Og de flotte utstillingene med bevegelige figurer synes også jentene våre var helt magisk!
    Fremdeles elsker jeg å reise på tur med ungene. Det er så deilig å har mye tid sammen og dele opplevelser. Ferier er en investering i samhold!
    Det får vi sannelig testet ut som et par uker... Jeg er så spent!
    Adios.
    Klem Marit

    SvarSlett
  6. Dette hørtes kjekt ut. Drømmer selv om en slik tur. Kanskje neste år:-)

    Du så langt dere har kommet med hytten. Og så koselig den blir! En spennende tid.

    Ønsker deg en fin adventstid.

    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett